25 Februar 2008

–sadece durmakla kalmamayı ümit ediyorum...

ilkokul sıralarında büyüdüğümde olmak istediğim meslekler arasında spikerlik/haber spikerliği, oyunculuk, yazarlık ve öğretmenlik vardı.

doksanlı yıllarda radyocu oldum, redaksiyon, yayın yönetmenliği, haber kolu, yapımcılık derken yazmalar da arttı, bir kitap bitiremesem de kitapcıklarım oldu, keşanlı ali"den woody allen"e kadar oynadım da, eğitim branşı eksik kaldı. kolları sıvadım. bir ilköğretim okulunda, okul istasyonu bölümünde (çocukların çok kapsamlı destek aldıkları okul ünitesi), eğitimcilik kadrosundan işe başvurdum. ön şartlardan biri gündüz okulda çalışacak akşam da iki yıl sürecek eğitimcilik eğitimine başlayacaktım, partikte çalışıp teoriyi öğrenmek konzeptinde bir kura devam edecektim, bulunmaz fırsat. başvurumda o zamana dek yaptıklarımın dökümünü hazırlarken ben bile tüm yaptıklarımı beş yıla nasıl sığdırdığıma şaşırdım. okula başladım, farklı sınıflara girip sosyal öğrenme yöntemleri uyguladım, kendimi gösterebilmek için de üçüncü sınıf öğrencileriyle bir gölge tiyatrosu projesi gerçekleştirdim, aralık ayında sergilediğimiz çalışma pek beğenildi; hem eğlendik hem öğrendik. dananın kuyruğunun kopmasına iki gün kala başvuruma beni yerle bir eden bir yanıt aldım, almanya sınırları içerisinde bir yüksekokul eğitimimin olmayışından dolayı iş imkanımı kaybettim –en başta böyle bir eğitimi mesaime paralel gerçekleştirme şartını kabul etmiş olmama rağmen. avrupa birliğine üye olmayan türkiyedeki eğitim adına yaptıklarımın, bir avrupa birliği ülkesinde sadece lise diploması olarak kabul edilmesinin sonucu olarak öyle apışık bir kalifiyesiz eleman modunda kalakaldım.

yani geleceğe yatırım yapmak ve okumanın yaşı yoktur prensibinden yararlanmak uğruna attığım adım taşa çarptı, bunaldım, sıkıldım hayallerim kırıldı ve umutsuzlandım.

neyse iyi de oldu yakınmalarımı bu zamana sakladığım, en azından uzun sürmüyor sızlanmam (heidi ile pollyanna arası bir ruh halindeyim)...

ocakla birlikte derneğe devam ediyorum, bir yandan da eğitimcilik eğitimi üzerinde duruyorum.

Keine Kommentare: